Reklama na Facebooku – podstawy dla początkujących

lut 17, 2019 | FB, podstawy marketingu | 0 komentarzy

Dzięki lekturze tego artykuły zdobędziesz podstawową wiedzę o reklamie na Facebooku. Dowiesz się jakie są zalety korzystania z Facebooka w celach reklamowych oraz będziesz w stanie określić czy jest odpowiednim miejscem do reklamowania Twojej firmy.

Facebook to serwis społecznościowy, który umożliwia użytkownikom tworzenie własnych grup, sieci, dzielenie się różnego rodzaju treściami (zdjęcia, wideo, teksty, posty, itp.). W 2017 roku liczba osób korzystających z tego serwisu wyniosła ponad 2 miliardy. Każdego dnia na FB loguje się ponad 1,3 mld osób, a przeciętny czas tam spędzony wynosi ponad 20 minut. Dosyć dużo, prawda?

Co to oznacza dla Twojej firmy?

Prawdopodobieństwo, że Twój potencjalny klient jest obecny na Facebooku jest ogromne. W Polsce korzysta z niego ponad 16 mln użytkowników. Największa grupa to osoby w wieku 25-34 lata (29%), następnie 18-24 lata (23%), a ostatnią sporą grupą na podium są osoby w wieku 35-44 lata (20%).

Jak już wiesz, Facebook umożliwia emisję reklamy cyfrowej oferując mnóstwo różnych formatów reklamowych – od klasycznych, statycznych banerów przez video, aż po reklamy interaktywne. Jako reklamodawca sam decydujesz, który format reklamowy będzie najlepszy do zaprezentowania Twojego produktu lub usługi. Obszerny i wyczerpujący opis dostępnych rodzajów reklamy znajdziesz na oficjalnej stronie Facebooka pod tym linkiem.

Główną zaletą reklamowania się na FB jest…

targetowanie. Brzmi niezrozumiale? Targetowanie to nic innego, jak kierowanie reklam. Sam termin pochodzi z j. angielskiego (ang. „target” = „cel”). Cechą portali społecznościowych jest to, że użytkownicy dzielą się na nich masą informacji – do zainteresowań, aż po wydarzenia z życia. Większość tych danych, które użytkownicy udostępnili podczas korzystania z portalu jest później dostępna dla Ciebie – reklamodawcy. Dzięki temu Ty, możesz kierować swoje reklamy w bardzo precyzyjny sposób, uwzględniając nie tylko demografię, ale również zainteresowania oraz zachowanie użytkowników. Dostępne kryteria targetowania reklam to:

  • lokalizacja – określ gdzie Twoje reklamy mają być wyświetlane, wybierając pomiędzy  krajem, regionem, miastem lub kodem pocztowym
  • wiek & płeć – decyduj o płci oraz wieku swoich odbiorców odpowiednio zawężając swoją grupę docelową
  • język – kieruj reklamy do osób posługujących się danym językiem
  • zainteresowanie – docieraj do potencjalnych klientów na podstawie ich zainteresowań, aktywności oraz stron, które polubili na Facebooku
  • zachowania – docieraj do osób, o określonych nawykach lub zamiarach zakupowych, a także korzystających z konkretnych urządzeń
  • połączenia – wyświetlaj swoje reklamy osobom, które są w jakiś sposób związane ze stroną Twojej firmy na Facebooku, aplikacją lub wydarzeniem oraz do ich znajomych
  • grupy niestandardowych odbiorców – twórz własne grupy odbiorców na podstawie aktywności odnotowanej za pomocą piksela śledzącego, pozyskanych adresów e-mail lub numerów telefonów
  • grupy podobnych odbiorców – skorzystaj z ciekawej funkcji docierania do osób podobnych do Twoich obecnych odbiorców (ang. Facebook Lookalike Audiences)

Ponadto masz oczywiście bieżącą kontrolę nad budżetem reklamowym, harmonogramem wyświetlania się reklam oraz ciągły dostęp do raportów przedstawiających wyniki i skuteczność emitowanych reklam, co daje Ci niezwykły komfort i poczucie kontroli nad prowadzonymi działaniami reklamowymi.

Tworzenie pierwszej kampanii – jaki cel reklamowy wybrać?

Obecnie Facebooku wyróżnia 11 różnych celów marketingowych podczas tworzenia kampanii reklamowej. To, co wybierzesz, powinno być tożsame z tym, na czym Ci zależy, czyli do czego chcesz nakłonić odbiorcę reklamy. Poniższy screenshot przedstawia wszystkie obecnie dostępne cele reklamowe, które zostały podzielone na 3 grupy: „Świadomość”, „Działania” oraz „Konwersja”.

Znalezione obrazy dla zapytania cele marketingowe facebook

W zależności od tego na jakim etapie jest Twoja firma – dobierz odpowiedni cel reklamowy. Jeśli dopiero raczkujesz i chcesz dać światu znać o swojej nowo powstałej firmie – skoncentruj się na działaniach z I grupy (świadomość). Jeśli zależy Ci na tym, aby potencjalny klient wszedł w interakcję z Twoją marką – postaw na cele z II grupy (działania).
III grupa jest świetnym wyborem dla osób prowadzących swoje sklepy stacjonarne lub internetowe, gdyż koncentruje się na sprzedaży produktów/ usług. Dodatkowe informacje na temat celów marketingowych znajdziesz w Facebookowym Przewodniku po reklamach, dostępnym tutaj.

Jeśli chciałbyś spróbować reklamy na Facebooku – skontaktuj się z nami, a my wybierzemy jak najbardziej optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu oraz pomożemy uniknąć potencjalnych błędów podczas Tworzenia pierwszej kampanii reklamowej.